Facebook’a nasıl reklam verilir?

Facebook‘a nasıl reklam verebilirsiniz sorusunun cevabını bulacağınız yazımızı ayrıntılı olarak görüntüleyebilirsiniz.

facebook’a nasıl reklam verilir sorusunun cevabını vermeden önce neden facebook’a reklam veriyoruz sorusunun cevabına bakalım.

Bugün dünya üzerindeki en büyük sosyal ağ olan facebook yaklaşık 1.5 milyar kullanıcıya sahip. Bu da dünya nüfusunun yaklaşık %20’sine denk geliyor. Dünya üzerindeki her beş kişiden biri facebookta.

Türkiye’de ise durum dünya ortalamasının üzerinde, yaklaşık 42 milyon facebook kullanıcısı olduğu ortamda internet kullanıcısına oranla facebook kullanıcısı oranının en yüksek olduğu ülkelerden biriyiz.

facebooka-nasil-reklam-verilir-1

Yukarıdaki grafiğe baktığımızda Türkiye’de internete bağlı kullanıcıların neredeyse tümüne facebook aracılığıyla ulaşabiliriz.

İşte bu sonuç bizim facebook’a reklam vermemizin temel nedeni.

Facebook’a Reklam Verme:

Facebook’ reklam vermek için aşağıdaki adımları takip ediniz.

  1. Facebook reklam sayfasını açınız:Google’a facebook reklam ya da facebook ads yazarak gelen sonuçlardan facebook reklamları sonucuna tıklayınız.
    facebooka-nasil-reklam-verilir-2
  2. Reklam sayfasını açınız.Gelen sayfa üzerinden “Reklam Oluştur” a tıklayınız.

facebooka-nasil-reklam-verili-3

  1. Gelen sayfa üzerinden reklam verme amacınızı seçin

facebooka-nasil-reklam-verilir-4

Reklam verme amacınız, reklamlarınızın performansını ve elde edeceğiniz sonuçları etkiler.  Örnek vermek gerekirse kullanıcıların facebook sayfasını beğenmesi için vereceğiniz reklamla web sitenizi ziyaret etmeleri için verdiğiniz reklamlar birbirinden farklı amaçlar için verilmiştir.

Reklam verme amacınızı seçtikten sonra karşınıza gelen ekranda izleyeceğiniz adımlar bu seçiminize göre değişir. Sayfa beğenisi ve web sitesine trafik çekme tercihleri sonrası farklı adımlar gelir.

Yukarıda gördüğünüz görselde yer alan reklam verme amaçlarını ayrıntılı olarak sizin için listeledik.

  • İnternet Sitesine Tıklamalar: Web sitenizin trafik alması için verdiğiniz reklamlar.
  • İnternet Sitesi Dönüşümleri: İnternet sitenizdeki dönüşümleri artırın. Bu reklamları oluşturabilmek için öncelikle internet sitenize dönüşüm pikseli eklemeniz gerekir.
  • Sayfa Gönderisiyle Etkileşim: Facebook sayfanızda paylaştığınız içeriklerin daha fazla insana ulaştırılması için verebileceğiniz reklam tipi.
  • Sayfa Beğenmeleri: Adından anlaşılabileceği gibi facebook sayfanızın beğeni sayısını arttırmak için verebileceğin reklamlar.
  • Uygulama Yüklemeleri: Uygulamanızın yüklenmesini sağlayın.
  • Uygulamayla Etkileşim: Uygulamanızla etkileşimleri artırın.
  • Teklif Alımları: İnsanların mağazanızda kullanması için teklifler oluşturun.
  • Yerel Bilinirlik: İşletmenizin yakınındaki kişilere erişin.
  • Etkinlik Yanıtları: Etkinlik reklamları
  • Ürün Kataloğu Tanıtımı: Ürün kataloğunuzdaki ürünleri, hedef kitlenize dayalı olarak otomatik şekilde gösterin.
  • Marka Bilinirliği: Markanıza dikkat etme olasılığı daha yüksek kişilere erişin.
  • Potansiyel Müşteriler Bulma: Potansiyel müşterilere ulaşmanızı sağlar.
  • Video Görüntülemeleri: Bir videonun daha fazla kişi tarafından görüntülenmesini sağlayacak reklamlar oluşturun.

Bir reklam oluşturarak ve bir reklam verme amacı seçerek başlayın.

Mindset Institute Dijital ve Sosyal Medya Pazarlama Yönetimi Eğitimine dahil olarak bu konu ve buna benzer onlarca konuyla ilgili derinlemesine eğitimler alabilirsiniz.