Özel Günler İçin E-Ticaret İpuçları

Yılın ilk özel günü olan yılbaşı için son günleri sayıyoruz. Özel günlerde alışveriş yoğunluğunun çok olması alışılmış bir durum. Alışveriş merkezlerinde markalar birbirleriyle yarışmak birbirleriyle yarışıyorlar. Peki internetin alışveriş merkezleri yani e-ticaret siteleri bu dönemlerde ne yapıyorlar?

İşte özel günlerde e-ticaret sitelerini bir adım öne çıkaracak 5 ipucu:

 

1) Kitleniz Hakkında Fikir Sahibi Olun:

Kime satış yapmak istiyorsunuz? İşte bu sorunun yanıtını çok iyi vermeniz gerekmektedir. Hedef kitlenizi tanımanız kuracağınız bütün pazarlama stratejilerinin temelinde yer almaktadır.

 

2) Promosyonlarınızı Ön Planda Tutun:

Özel günlerin yaklaştığı dönemlerde satış oranlarında artış başlar. Bu artıştan ne kadar pay alacağınız ise duruşunuzun farklılığına bağlıdır. Bu noktada verdiğiniz küçük hediyeler bile sizi bir adım öne çıkaracaktır. Özel günlerden sonra kullanılması için verilen hediye çekleri veya indirim kartları ise size sürekli müşteri olarak geri dönebilir.

 

3) Sosyal Medyada Yayılma:

Öncelikle e-ticaret sitesinin sürekli müşterileri arasında yayılacak içeriklerin oluşturulması gerekmektedir. İçerik üzerine yapılan profesyonel çalışmalar ile beraber diğer müşteriler ve potansiyel müşteriler arasında yayılan içerikler oluşturulmalıdır. Burada amaç bir şekilde kullanıcıları siteye çekmek olmalıdır. Özel günlerde duyulan alışveriş isteğinden dolayı siteye farklı bir amaç için giren bir kişi bile müşteriniz olabilir.

 

4) Mobil Dostu Olun:

Sitenizin yazılımı tamamen mobil uyumlu olmalıdır. Bu konuda Google’nin de artık duruşu daha sert. Günümüzde insanlar sitelere telefonu ile anlık olarak ulaşabiliyor. Telefonundan e-ticaret sitesine giren bir kullanıcı ise bilgisayarda gördüğü gibi hızlı ve düzgün bir site görmek istiyor. Bundan dolayı geç açılan, görselleri yarım gösteren, ekrana sığmayan siteler kullanıcılarını çabuk kaybediyorlar.

 

5) Mailing Yolunu İyi Kullanın:

Mailing yaparken müşterilerinizin alışveriş sıklığına göre farklı içerikler hazırlayın. Sürekli müşterileriniz ile orta sıklıkta olan müşterilerinize aynı maili atmak size abone kaybına neden olur. Özel gün nedeniyle mail kutusu dolup taşan müşteriler için mutlaka farklı bir içerik sunmaya çalışın. Müşterilerinizin dikkatini çekebilmek için sitenizden yaptıkları alışverişe göre ilgi alanlarını belirleyip buradan yola çıkabilirsiniz.

Eticaret konusunda daha fazla bilgi ve eğitim için eticaret eğitimini inceleyebilirsiniz.