Küçük İşletmeler İçin Dijital Pazarlama Yöntemleri
Küçük İşletmeler İçin Dijital Pazarlama Yöntemleri

Dijital pazarlama yöntemleri; küçük işletmeler tarafından genellikle ikinci hatta üçüncü plana atılan bir unsur. Çalışan kadrosunun yönetimi ve müşteri memnuniyetinin sağlanması, haliyle öncelikli başlıklar. İşletim zamanının çoğunu, bu iki başlığın kapsamasından dolayı, küçük işletmeler; marka etkileşimi sağlayacak, spesifik müşteri odaklı ya da temel olarak satışlarına ivme kazandıracak dijital kampanyalar yaramaya zaman bulamıyorlar. Yaşadığımız dijital çağda, özellikle pazarlama söz konusu olduğunda, etkisi yadsınamaz dijital platformlardan etkin bir şekilde nasıl faydalanılabileceğini sizler için listelemeye çalıştık.

#1. E-Mail pazarlama listesi hazırlayın

Kulağa hazırlaması zor ve kolayca göz ardı edilebilecekmiş gibi gelebilir. Ancak mail kutunuzu şöyle bir inceleyin. Son bir hafta içinde kaç şirketten, medya kuruluşundan ya da markadan mail almışsınız? Sizden nasıl bilgi aldıklarını da göz önüne getirin. Muhtemelen; “X” sitesi için, fi tarihinde doldurduğunuz bir üyelik formu sayesinde.

#2. E-mail pazarlama listenizi efektif kullanın

E-mail vasıtası ile yapılan dijital pazarlama, en etkili ve ucuz yöntemlerden biridir. Müşterilerinize sadece bilgisayar başında değil, mobil cihazlar sayesinde her an ulaşmanıza olanak sağlar. Kullanımı kolay olmasına rağmen işin suyunu da çıkartmamaya özen göstermek gerekir. Hiç kimse; zaman geçtikçe, spam gözüyle bakacağı maillerle dolu bir posta kutusu istemez. İçeriğinizin kolay anlaşılır ve müşteri odaklı olmasına dikkat edin.

#3.Kullanıcı deneyimi üzerine odaklanın

Faaliyet gösterdiğiniz sektör ne olursa olsun, müşterilerinize sunacağınız dijital deneyimin kullanımı kolay olmalı. Örneğin internet siteniz; reklamlara boğulmuş, binbir çeşit menü içinde kaybolmuş ve kişinin aradığını kolayca bulamayacağı şekilde kötü bir dizayna sahip olması, daha dijital deneyim başlar başlamaz size müsteriyi kaybettirebilir. Bu noktada zihninizi, müşterinin odak noktalarını göz önüne alarak çalıştırmanız yararınıza olacaktır.

#4. Sosyal Medya’yı göz ardı etmeyin

Pek çok şirket, yeni ürün ve hizmetlerini herdaim göz önünde tutmak adına, sosyal medya mecralarından yararlanmakta. Ancak siz siz olun, sosyal ağları; sadece ürün ve hizmetleriniz hakkında reklam yapabileceğiniz bir ortam olarak görmeyin. Sosyal ağlar, halihazırda mevcut olan ve potansiyel tüm müşterileriniz ile bire bir iletişime geçebileceğiniz en uygun ortam. Soru sormaktan çekinmeyin.Unutmayın; müşterilerinizin ihtiyaçlarını belirlemeniz ve her zaman “daha iyisi”ni sunabilmeniz için direkt kaynağından edineceğiniz “geribildirim”den daha iyisi yoktur.

#5.Takipçilerinizi “Özel” hissettirin

Tüketicinin; kendini markanın gözünde değersiz hissetmesinden daha kötü bir şey olamaz. Fan kitlenizi herdaim mutlu ve etkileşim halinde olan bir komünite halinde tutmak için sosyal kampanyalardan, çekilişlerden, takipçilere özel indirim kodlarından vb. promosyonlardan faydalanmayı ihmal etmeyin.

#5. SEO’yu ihmal etmeyin

Bir pazarlama stratejisi yaratırken göz önüne almanız gereken çok fazla değişken olduğu aşikar. Ancak göz ardı etmemeniz gereken en önemli noktalardan biri de arama motoru optimizasyonu(SEO). Pazarının tartışmasız lideri Google; algoritma değişiklikleri yapmaya devam ettiği sürece takipte olmalı ve sitenizi buna göre optimize etmelisiniz. Düzenli bir şekilde içerik üretmeyi de unutmayın. Google’ın SEO sıralama algoritmasındaki en büyük etmenlerden biri sunulan içeriktir. Bilgilendirici, tüketene değer katan ve belli bir yayın düzenine sahip içerikler üretmeye çalışın. Mutlaka bir içerik takvimi oluşturun.

#6.Rakiplerinizi inceleyin

En başarılı rakiplerinizin pazarlama yöntemlerini yakın bir şekilde takip edin. İnternet siteleri, e-mail listeleri, sosyal medya hesapları, SEO yaklaşımları, promosyon kampanyaları vs. her alandaki hareketlerini takipte olun. Rakiplerinizin faaliyet analizi için SpyFu gibi araçlardan da faydalanabilirsiniz.

#7. Video üretin

Görsel materyal ile etkileşimin, yazılı yayının bir tık önünde olduğunu hiçbir zaman göz ardı etmeyin. Ayrıca video içeriğinin Google’ın SEO sıralama algoritmasında önemli bir yere sahip olduğunu da unutmayın. Yeni hizmet ve ürünlerinizi, markanızın müşterilere ne kattığı ile ilgili videolar hazırlayın ve sitenizde yayınlayın. Sosyal medya üstünden paylaşmayı da sakın unutmayın.

#9.Google Analytics kullanın

Dijital pazarlama ve içerik takibinin vazgeçilmez adresi Google Analytics‘den mutlaka ve mutlaka yararlanın. Analytics sayesinde; internet sitenize ziyaretçilerin nereden bağlandığını, sitede ne kadar vakit geçirdiklerini, en çok ziyaretçiyi hangi sayfalarınızın çektiğini, ürün ve hizmetlerinizden hangilerinin daha çok ve hangi demografik kitle tarafından tercih edildiğini ve yazmakla bitmeyecek, buna benzer bir çok bilgiye ulaşabilirsiniz. Bu bilgi hazinesinin parazlama hedeflerinizi belirleme konusundaki etkisine inanamayacaksınız.

#10. Dijital yapınızı, mobil cihazlara uyumlu düzenleyin

Akıllı telefonların ve taşınabilir teknolojilerin hükmettiği günümüz dijital pazarında, etkileşim yöntemlerinizin tamamının mobil cihazlara uyumlu olmasına dikkat edin. Bu uyumu sağlayamadığınız takdirde, potansiyle iş fırsatlarının neredeyse % 50’sini kaçırabilirsiniz. Bunun yanı sıra Google’ın; Mobil uyumlu internet sitelerinin SEO algoritmasını etkilediği yönündeki açıklamasını da göz önüne alın.