Eğitimler
Eğitim takvimi Hakkımızda
İtü

işbirliğiyle

Mikro MBA Sertifika Programı - İTÜ 13. Dönem
Bu program süresince elde edeceğiniz alan bilgisiyle kariyeriniz ve çalıştığınız kurumda fark yaratacaksınız.
EĞİTİM DETAYLARI
Kalan Kontenjan 14 / 25
18 OCAK 2020
Cmt - Paz / 10:00 - 17:00
96 Saat
İTÜ - Maçka Kampüsü / Beşiktaş Yol tarifi için tıklayınız
KAYIT VE ÖDEME DETAYLARI
Fiyat, ödeme koşulları, eğitim konularının detaylı bilgisi için
Mindset hesabınız yokmu? Yeni hesap oluştur.

Tüm sorularınız için : 444 1 476 veya info@mindset.com.tr

Mikro MBA Sertifika Programı - İTÜ 13. Dönem

444 1 476
EĞİTİM İÇERİĞİ

Genel bilgi

Mikro bir MBA programı özelliklerine sahip olan eğitim, İstanbul Teknik Üniversitesi Yöneticiler için İşletme Yüksek Lisans programının temel ve öne çıkan derslerini kapsamaktadır.

 

MBA (Master of Business Administration), iş insanlarına yönelik olarak geliştirilmiş yeterlilik derecesidir. MBA Eğitiminin amacı, katılımcıların rekabetçi dünyanın yönetim sorumluluğunu üstlenebilecek bireyler haline getirilmesidir.

 

Eğitim; Finansal Yönetimi, Stratejik Yönetim, Proje Yönetimi, Yetenek Yönetimi, Pazarlama Yönetimi, Üretim Yönetimi gibi temel yönetim alanlarında temel yetileri kazandırmayı ve  "Yönetim Profesyonelleri" yetiştirmeyi hedeflemektedir.

Genel bilgi
Temel Muhasebe Kavramları ve Maliyet Muhasebesi, Finansal Yönetim

Finansal tablolar

Bilanço düzenleme

Finansal planlama

Dönem sonu stok bütçesi

Proforma gelir tablosu

Yatırım bütçesi

Finansman politikası ve büyüme

Temel İş Hukuku, İşletme ve Borçlar Hukuku

Sözleşme kavramı ve sözleşme kurulması geçerliliği

Şirketler hukuku ve rekabet hukuku

İş sözleşmesinin hukuki niteliği

Yöneticinin hukuki konumu

İş güvencesi, işyeri, işveren, işveren vekili, kıdem kavramları

İş sözleşmesi fesihleri ve fesih bildirimleri

Rekabeti sınırlayıcı anlaşmalar

Dikey anlaşmalar

Birleşmeler / Pay devralmaları / Joint venture

Veri Analizi ile Karar Alma

İşletmeler için veri analizi: Temel kavramlar, Tanımlayıcı ve çıkarımsal istatistikler, Büyük veri

Temel kavramlar

İşletmeler için veri analizi

Tanımlayıcı ve çıkarımsal istatistikler

Büyük veri karar analizinin temeller

Tek kriterli karar problemlerinin analizi

Olasılık kavramlarının karar problemlerine uygulanması

Çok kriterli karar verme

Stratejik Yönetim, Stratejik Çevresel Analiz Yöntemleri

Organizasyonel Davranış 

Stratejik planlama kavramı

Stratejik yönetim

Stratejik planlamaya başlangıç 

Kurum içi-dışı değerlendirme 

Performans neden ölçülür?

Performans ölçütleri

Ölçme süreci 

Kıyaslama (Bencmarking) 

Rekabet Analizi 

SWOT Analizi ve TOWS Analizi

İç ve Dış Çevre Faktörleri 

Karşılaştırmalı Analiz

Örgüt kuramı ve örgüt performansını etkileyen faktörler

Kurum kültürü

Kurum içi iletişim

İnsan Kaynakları Yönetimi, Performans Değerlendirme ve İş Analizi

İnsan kaynakları yönetiminin fonksiyonları

Stratejik insan kaynakları yönetimi

İş analizi ve görev tanımları

Eleman seçme ve eğitim ihtiyacı analizi

Performans değerlendirme

Stratejik Pazarlama, Rekabet ve Çevresel Analiz, Hedef Pazar ve Konumlandırma, Büyüme Stratejileri

Günümüzde pazarlama nedir? Tüketici ve firma gözüyle pazarlama kavramları

Pazarlamayı etkileyen mikro ve makro çevre faktörleri 

Pazarlamayı etkileyen işletme içi faktörler                                                    

Pazar fırsatlarının analizi 

Hedef pazarların seçimi 

Pazarlama karması nedir?

Stratejik Marka Yönetimi ve İletişimi: Geleneksel ve Yeni Medya Uygulamaları

Marka ve marka yönetimi 

Marka kavramı, marka ve ürün arasındaki fark 

Tüketici pazarlarında ve endüstriyel pazarlarda marka 

Markanın yapısı, marka kişiliği, marka imajı, 

Marka kişilik tipleri, ikon markalar 

Marka değeri/Marka denkliği

Marka yönetiminde tüketici ve ürün yönetimi

Tüketici Satın Alma Davranışı: Kalitatif ve Kantitatif Ölçüm ve Analiz Uygulamaları

Tüketici davranışını etkileyen faktörler

Tüketici davranışı modelleri

Tüketici davranışı ve pazar bölümlendirme ilişkisi

Tüketici davranışı ve ürün/marka yönetimi ilişkisi

Nihai tüketici davranışı ölçme ve sayısal analiz yöntemleri

Yetenek – Kariyer Yönetimi ve Geliştirme, Liderlik Becerileri Geliştirme, Kurum Kültürü

İnsan kaynakları yönetiminin firma performansına etkisi

Günümüz koşullarında liderlik

Günümüzde yetenek yönetiminin önemi ve etkileri

Koçluk-Mentorlük

Kariyer yönetimi ve bireysel gelişim planı

Yalın Üretim, Stok Kavramı, Talep Tahmini, Üretim Planlama, Malzeme İhtiyaç Planlaması

Yalın üretim, yalın imalat sistemleri

Yalın kültür ve yalın felsefe

İsrafları öngörmek

Değer akış haritalandırma ve değer akış yönetimi

Yalın iç lojistik

Malzeme ihtiyaç planlaması

Talep tahmini

Üretim planlama 

Stok yönetimi kontrolü

Proje Yönetimi ve Süreç Yönetimi

Proje yönetimi tanımı ve metodolojiler

Projelerde başarısızlık nedenleri

Proje başarı faktörleri

Proje yönetiminin organizasyonel faydaları

Proje yöneticisi rolü ve sorumluluk alanları

Projelerde paydaşlar

Proje kısıt üçgeni

Risk yönetimi

Satınalma yönetimi

Temel Makro Ekonomik Kavramlar

Makroekonomik göstergeler

Piyasalar

Döviz kurları ve enflasyon

Yatırımlar ve ekonomik büyüme

İşsizlik 

Ödemeler dengesi

Kamu bütçesi ve dengesi

Türkiye Ekonomisi, Ekonomik Gelişmeler ve Tahmin Teknikleri

Türkiye ekonomisindeki gelişmeler 

Dünya ekonomileri ve gelişmeler

Avrupa Birliği

Güncel ekonomik gelişmeler

Tahmin yöntemleri 

Geleceğe yönelik ekonomik tahminlerin gerçekleştirilmesi

Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi ve Stratejileri

Tedarik zinciri ve tedarik zinciri yönetimi kavramı

Tedarik zincirinde lojistiğin yeri

Lojistik ve lojistik yönetimi kavramı

Lojistik faaliyetler

Tedarik zinciri stratejileri

Tedarik zinciri zarar alanları

PROGRAM HEDEFİ

PROGRAM HEDEFİ

 

Eğitimin amacı katılımcılara iş yönetimi ve iş dünyası ile ilgili temel kavram ve teknikler konusunda bilgi vermek, bu kavram ve tekniklerin iş dünyasına nasıl uygulandığı konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamaktadır.

 

Katılımcılar eğitim sonunda işletme yönetimi ile ilgili doğru ve aradığı bilgiye ulaşabilecek, İşletme ile mikro ve makro çevresi arasındaki bağlantıları açıklayabilecek, bir işletmedeki temel fonksiyonlarını, bu fonksiyonların işletmenin işleyişi ve stratejilerine etkisini değerlendirebilecek, işletme kararlarına yönelik analiz yapabilecek ve iş dünyasındaki güncel kavramları tanımlayabilecektir.

KİMLER KATILMALI

KİMLER KATILMALI

Programa katılma koşulu lisans mezunu olmaktır. %70 devam koşulunu sağlayan ve program sonunda yapılan sınavda başarılı olanlara, İstanbul Teknik Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi tarafından resmi (İTÜ rektörü ıslak imzalı)  ‘Mikro MBA’ uzmanlık sertifikası verilecektir. Devam koşulunu sağlayan ancak başarılı olamamış öğrencilere ise katılım belgesi verilecektir. 

SERTİFİKA

SERTİFİKA

Başarı değerlendirmede üniversitemizde uygulanan bağıl not sistemi esas alınmaktadır. Sertifika almaya hak kazanmak için İTÜ’nde uygulanan not sistemine göre 4.0 üzerinden 2.5 ortalamayı tutturmak ve her dersten en az en düşük not olan DD almak gerekmektedir. Sertifika hakkını kazanamayan katılımcılar, belirli dersleri, ders başına ücret ödeyerek bir sonraki dönemde ve bir kereye mahsus olmak üzere tekrarlayıp puanlarını ortalama başarı notunun üstüne yükselterek ‘Sertifika’ almaya hak kazanabilirler.

 

insan-kaynaklari-egitimi_1

KAYIT ve ÖDEME

KAYIT ve ÖDEME

Bilgi ve Kayıt için lütfen form bilgilerini eksiksiz doldurun. En kısa zamanda size dönüş yapıp gerekli işlemlerle ilgili olarak bilgi verilecektir.

Ödeme Seçenekleri:

Kredi Kartıyla Peşin Ödeme

Kredi Kartına Taksitli Ödeme ( Online / Bonus – Maximum – Paraf – World )

EFT / Havale ile ödeme.

KURUMSAL BAŞVURU
Kurumsal Eğitim Talebi
Bu eğitimi kurumsal olarak planla ve uygula Mindset Institute kalitesi ve denetimi altında takımın veya şirketin için eğitim planla. Yeni beceriler kazanmanıza, çalışanlarınızın gelişimini yönetmenize ve işgücünüzü eğitmenize nasıl yardımcı olabiliriz?